maanantai 16. maaliskuuta 2015

"Kerää koko sarja..."

Olen kerännyt Anita Wangelin suunnittelemia peltipurkkeja, leipälaatikoita ja tarjottimia jo parin vuoden ajan. Lauantaina hain postista viimeisen viidestä korkeasta peltipurkista, turkoosin kaunottaren. Nyt minulla on ne kaikki: violetti, vihreä, turkoosi, keltainen ja oranssi. Keltainen purkkini on pahasti haalistunut, mutta tämä on ainoa kappale keltaisia, jonka olen koskaan nähnyt myynnissä. Keltainen purkki on Ruotsista, turkoosi saapui Hollannista ja muut kolme ovat Suomesta.
Samalla kuviolla olevia tarjottimia on valmistettu oranssina, violettina, vihreänä ja turkoosina. Myös ne olen saanut kerättyä kaikki.Vanhoissa tarjottimissa, jotka ovat olleet käytössä, on usein naarmuja ja niin on näissäkin. Toisissa enemmän ja toisissa vähemmän.

Leipälaatikoita löytyy myös neljää eri väriä: pinkki, turkoosi, vihreä ja violetti.



 Lasinalusiakin olen saanut hankittua koko sarjan.
Suorakaiteen muotoisista rasioista puuttuu vielä ainakin oranssi, pyöreistä violetti. Pienet maustepurkit ovat olleet silloin tällöin huutokaupattavana, mutta toistaiseksi en ole raaskinut niitä ostaa. Purkkisarjan hinta kun on kivunnut joka kerta yli 100 euron. Wangelin roskakoreja olen nähnyt vain kuvissa, samoin pannunalustoja. Haaveissani kuitenkin on, että jonain päivänä saisin myös ne.

4 kommenttia:

  1. On kyllä ihan älyn hienoja nuo sun purnukat. Ihanan värikkäitä.

    VastaaPoista
  2. Sun juttuja on kiva lukea. Aivan ihanan aurinkoinen sarja purkkeja.

    VastaaPoista
  3. oooi, ihania!! <3 Kelpais mullekki :)

    VastaaPoista
  4. Kiitos kaikille :) Pitkä tauko ollut bloggaamisessa, mutta jospa nyt taas uudella innolla jatkamaan.

    VastaaPoista