perjantai 13. marraskuuta 2020

Perjantai 13. päivä

Vuosi 2020 on ollut poikkeuksellinen vuosi. Perjantai 13. päivä sen sijaan oli ihan tavallinen. Päivällä töitä, koiran kanssa ulkoilua ja nyt television katsomista. Olohuoneeni on täynnä avaamattomia pahvilaatikoita. Huomenna alkaa siis vanhan avohylyyn purkaminen, tavaroiden järjesteleminen kannellisiin muovilaatikoihin sekä uuden Lundian hylly&kaappiyhdistelmän kasaaminen. Olin vielä pari tuntia sitten niin energinen, että olisin voinut aloittaa urakan vielä tänä iltana. Mutta päätin tilata Burger Kingistä hampurilaisaterian ja sen syötyäni en jaksakaan tehdä yhtään mitään. Paitsi tämän lyhyen blogipäivityksen. 

Eilen aamulla herättyäni minua harmitti, koska olin mennyt edellisenä iltana Helsinkiin Paasi-ravintolaan ja juhlinut siellä railakkaasti. Harmitti siksi, että joutuisin olemaan kaksi viikkoa tapaamatta vanhempiani, jotta en vain altistaisi heitä mahdolliselle koronaviruksen. Sitten mieleeni juolahti, onko Paasi-ravintolaa enää olemassakaan? Kyseinen ravintola oli suosikkipaikkani 1980-luvulla. Ja samalla tajusin, että olinkin nähnyt unta. Unessa minulla oli kuitenkin erittäin hauskaa ja tällainen unissaan juhliminen onkin pandemia-aikana varsin kätevää. Aamulla ei väsytä, ei ole krapulaa, ei tarvitse pelätä koronavirustartuntaa eikä rahaa ole mennyt euroakaan!

Pandemiatilanne pysyy samana edelleen. Tällä noin 1500:n uuden tartunnan viikkovauhdilla puolet suomalaisista on sairastanut Covid-19:n jo 38 vuoden päästä. Olen silloin 97-vuotias. Onkohan silloin jo riittävästi sairastaneita laumasuojaa varten? Ja onkohan Vagabonda vielä silloin olemassa? Tai minä enää elossa?

Välillä minulle tulee tunne, että alkaa jo riittää koko pandemia. Toisaalta tämä aika vuodesta on minulle aina tavallista vaikeampi. Pimeää ja märkää. Ilman pandemiaakin taitaisin olla marraskuisena perjantaina kotona. 
Eilen illalla aloitin katsomaan Yle Areenalta uutta draamasarjaa White Wall. Vaikuttaa hyvältä. Täydellä vatsalla on mukavaa kellahtaa sänkyyn ja katsella ohjelmaa. Siis siinä tapauksessa, että minulle riittää sängyssäni vielä tilaa. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti