torstai 2. huhtikuuta 2020

Sukujuhlat tauolla

Day 6.

Normaalisti tähän aikaan vuodesta olen jo vauhdilla suunnittelemassa pääsiäisen menua. Mitä alkuruuaksi, pääruuaksi ja jälkiruuaksi? Nyt tilanne on aivan toinen. Pääsiäisenä kun tulee olemaan vain kaksi ruokailijaa, jotka ovat kaikkiruokaisia ja syövät eri aikaan. Ei tarvitse ottaa huomioon erilaisia ruokavalioita, allergioita, mieltymyksiä jne.

Rakastan ruuanlaittoa ja päivällisten järjestämistä. Kauniisti katettu pöytä ja läheiset pöydän ympärillä. Nyt olen epävarma, viitsinkö laittaa pääsiäisenä mitään erityistä. Entä, jos tilaisi vain pizzaa? Maanantaina tulee Citymarketin kotiinkuljetus ja sunnuntai-iltaan mennessä on päätettävä, vietänkö koko pääsiäistä vai en.

Vietin Pyhän Patrikin päivän yksin, mutta siinä ei ollut mitään ongelmaa. Kysehän ei ollut suvun pitkästä perinteestä vaan minun ensimmäisestä Pyhän Patrikin päivästäni. Pääsiäinen ei tunnu samalta yksin. Olen kuitenkin ajatellut, että jos en vietä pääsiäistä, olen antanut tavallaan periksi pandemialle. Jos taas vietän, olen optimistisempi enkä anna pandemian viedä minulle tärkeitä juhlapäiviä.

Tänään tein viimeisestä jauhelihapaketista chili con carnea. Lisäksi riisiä ja avocadosalaattia. Valmiiksi kuutioitua avocadoa saa pakastettunakin ja maku on mielestäni lähes yhtä hyvä kuin tuoreessa avocadossa. Täytyy muistaa tilata sitä lisää.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti